söndag 30 november 2008

Första advent

I fredags var det sista dagen som föräldraledig. Klumpen i magen kändes gigantisk när jag vaknade. Väl nere på stan hann jag gå förbi arbetsförmedlingen för att anmäla mig plus lite andra ärenden. Efter det gick vi till vårt vanliga lunchhak och dagen till ära fick Svante dricka festis med sugrör. Efter ett besök på biblioteket åkte jag buss hem med ett sussande gryn i vagnen. Till sambon hade jag köpt med mig en flaska rött vin och praliner från chokladbutiken, för att gratulera honom till hans nya tillvaro hemma med Svantis. Vi hade en fantastisk dag som avslutades med tända ljus och dans till Bob Marley. När E kom hem cyklade jag ner på stan och träffade några tjejer från föräldragruppen. Det blev en lyckad kväll och ett bra avslut på en fantastisk tid och klumpen i magen känns nästan inte längre. Tack!

I dag vaknade vi upp till ett måttligt julpyntat hem. Det lilla som var framplockat gjorde ändå att det kändes lite extra mysigt att kliva upp. På eftermiddagen var vi bjudna på kalas hos gulliga A som fyller fyra år. Grattis! I kväll har mina föräldrar varit här på middag.

Jag är inte längre lika tung i sinnet inför det nya som kommer. Det är dags för mig att ta mig ur mammabubblan. Det känns faktiskt lite spännande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag borde inte skriva det men vad var det jag sa ;)A ville ringa igår o tacka för presenten hon var så nöjd, men med tanke på att hon ej somnade förrän 23 så fick samtalet vänta! /J