fredag 7 november 2008

Fredagsmys

På fredagar brukar jag och Svante ta en promenad ner på stan. Dels för att uträtta lite ärenden, dels för att luncha och mysa. Bara vi två. Vi går nästan alltid till samma ställe för att äta. De har bra mat, gott om plats för barnvagnen, skön atmosfär och trevlig personal. För mig är det en härlig känsla att gå på café tillsammans med sitt barn. Vi delar lika på oliverna, pratar och skrattar tillsammans. Idag hann vi förbi på biblioteket för att låna lite böcker innan det var dags för sovstund. Vi lånade bland annat en bok som handlar om Svantes för tillfället största intresse - traktorer (ta thå). Jag kommer att sakna våra mysiga fredagar tillsammans.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Du har några kvar..........
och sen, när du inte är mammmaledig längre, kommer de fredagar du KAN vara med honom att vara ÄNNU finare ädelstenar. Men jag fattar. Det är tungt att säga goodbye till gamla liv. Men det kommer nya! Krammmm

Johanna den envisa sa...

Detta låter hur mysigt som helst, men dessa dagar är inte förbi! Och absolut inte dessa härliga stunder. Det är alltid jobbigt att sluta vara ledig, jag vet hur det känns...Men vi hoppas på gött jobb, nya härliga arbetskompisar o härliga lediga fredagar framöver ;)