tisdag 11 augusti 2009

Vemodigt värre

Det börjar dra ihop sig mot terminsstart. Jag ska fortsätta vikariera som lärare, mannen återgå till sitt och Svante ska börja förskolan. Det är nya tider nu igen. Jag har en klump i magen. En klump av vemod. Det är över nu. Det är andra som ska ta hand om vårt barn på dagarna. Jag vet innerst inne att det kommer att bli bra, men just nu känns det tungt. Ungefär som när jag skulle avsluta föräldraledigheten. Men det blev ju bra det också. Det gäller bara att härda ut ett par veckor.

2 kommentarer:

Marie Eriksson sa...

Ja, fy vad jobbigt det är. Jag blir helt knäckt av att behöva lämna bort mitt barn till någon annan som ska lära, uppfostra osv. Även om jag vet att de flesta lärarna är bra och kompetenta, men det är helt enkelt jobbigt att lämna bort sitt barn tycker jag.

Jenny sa...

Det är en naturlig känsla men det kommer att gå BRA! Snart är ni inne i rutinerna, det går fortare än vad man tror...
Håller tummarna för S på tisdag!