tisdag 4 augusti 2009

Ikeaekvation

Efter många om och men har vi bestämt oss för att beställa möbler till barnrummet på nätet i stället för att sitta och köra bil 6 timmar. Idag när jag satt och kollade på deras hemsida inser jag att det inte går att beställa en madrass till sängen vi bestämt oss för. Varför i helvete går det inte att beställa en madrass? Dessutom är det en specialmadrass som krävs till just denna säng. Telefonisten kunde inte heller svara på den frågan och sa helt nonchalant "ni får nog åka till ett av våra varuhus för att köpa madrassen". Aha, ja ja då vet jag. Fast jag fattar ingenting.

5 kommentarer:

Jenny sa...

det låter jättekonstigt, för jag beställde vår madrass tilsammans med sängen och jag antar att det är samma madrass du syftar på (den delbara)
väldigt mystiskt måste jag säga !
Hejsvejs!

Marie Eriksson sa...

Alltså I love Ikea, har hela möblemanget härhemma från det stora småländska varuhuset. Men det stör mig också att man inte kan beställa vissa varor. Har dock alltid varit nöjd med varorna. Positivt med hemleverans är att man kan beställa hur mycket som helst, negativt är att vissa varor inte går att beställa, positivt med att åka ner själv är att man oftast får det man vill ha, negativt är att man inte kan släpa hem dom stora jättegrejorna. Hoppas jag har hjälpt dig på vägen mot ekvationens lösning,
MArie

Anna sa...

Jen: jag vet, det är helt galet. Tydligen har de ändrat i sortimentet, så att det är en ny madrass som gäller. 200 spänn dyrare dessutom.

Marie: I love Ikea också, men ibland blir det bara konstigt och jag känner mig besviken när det inte blir som jag tänkt. Snacka om lyxproblem...

Marie Eriksson sa...

Jaa, klart man blir, jag fick tänka om flera gånger innan jag hittade en slutgiltig lösning. Lycka till med rummet!

Suzan sa...

helt sjukt ju!