måndag 29 augusti 2011

Vardagsfunderingar

I helgen har vi haft besök från Malmö. Det var trevligt på alla sätt och vis och nu känns det plötsligt lite tomt här hemma. Det har varit blomspruteregn stora delar av helgen och genast känns det lite höstigare. Det är inte lika självklart att lämna jackan hemma på kroken och cykla iväg i bara koftan. Dessutom har jag blivit lite förkyld. Tung i kroppen och täppt i näsan. Fasen vad snabbt det gick.

Annars går det mycket tid till att planera klädinköp till barnet. Det tar liksom aldrig slut. Samma visa varje höst. Vilken jacka ska vi köpa? Var hittar jag fina höstskor? Kan han ha överdragsbyxorna en vända till? Har lagt ut lite prylar på Blocket. Det är dåligt tryck. Fattar inte varför. Har i alla fall sålt en jacka, så lite nöjd är jag ändå.

Det går lite lättare med lämningarna nu, tack och lov. Det förstår man ju innerst inne redan från början, men det känns ändå jobbigt när man är mitt i det. Jobbet är jobbigare än vad jag kunnat föreställa mig. Roligt och utmanande, men jag undrar hur lång tid det tar "komma in i det"?


1 kommentar:

Jenny sa...

Ja dessa kläddilemman! Har också lagt ut på blocket nu, hoppas att få bort det snabbt! Kanske vi är för tidigt ute ?
Skönt att lämningarna blir lättare. Det tar väl lite längre tid för honom att vänja sej eftersom det är så nytt.
Jobba är jobbigt! Jämt! Men kul ibland också som tur är.
kram Kram