onsdag 24 augusti 2011

Jobbig vardag

Jag känner mig slut som artist. Tre dagar som lärare och mattheten är mycket påtaglig. Det har varit intensiva dagar. Många bollar att hålla i luften och mycket kvällsjobb. Min familj blir lidande i detta, men jag hoppas och tror att det lugnar ner sig. Jag måste bara komma in i gängorna och inse och acceptera att jag kommer att vara otillräcklig i vissa lägen.

Svante har det kämpigt på förskolan. Han har bytt avdelning och på grund av både det ena och det andra blev det ingen inskolning till den nya i våras. Det är lämningarna som är värst. För mig var det första dagen idag att lämna. Han vill verkligen inte vara där och det var med gråten i halsen jag lämnade honom skrikandes. Fy fasen vad det skär i hjärtat. Jag hör att han menar allvar när han säger att han inte vill. Tack och lov går det över snabbt, men det är lika jobbigt för det. Vad gör man?

Vid sidan om det försöker jag njuta av det vackra vädret. Helt fantastiskt med värme och sol och jag kan knappt minnas när jag senast upplevde regn och rusk. Måtte det hålla i sig ett tag till.

Inga kommentarer: