lördag 20 augusti 2011

Nu drar det igång

Jag har jobbat hela denna vecka. På måndag kommer barnen. Jag har försökt göra fint i klassrummet, men hur jag än försöker ser det bara tomt och kalt ut. Fult liksom. Det är barnen som fattas. Det är barnen som gör det mysigt och fint där. Förutom det har vi haft planeringsdagar. Lagt scheman, grovplanerat och detaljplanerat. Det känns himla spännande det här. Det jobbiga är pressen. Pressen på mig själv att göra ett bra jobb, se allas behov och möta både barn och föräldrar på ett bra sätt. Det är ingen lätt uppgift. Det enda jag kan göra är mitt bästa. Jag är inställd och förberedd på att det kommer att bli mer jobb än någonsin och min tid tillsammans med Svante kommer att bli mindre än någonsin. E kommer att gå ner i arbetstid för att Svante ska få drägliga veckor. Det kommer att bli en bra höst. Annorlunda men bra.


2 kommentarer:

Marielle14 sa...

Lycka till med allt det nya!!

Anna sa...

Tack. Det gick bara bra idag när barnen kom, men fasen vad mycket jobb det kommer att bli...