måndag 7 december 2009

Väder och vind

Ute regnar det som vanligt. Mörker och regn, det här är det värsta jag har varit med om i väderdysterhet. Det är inte bara jag som tjatar om vädret. Varenda människa jag träffar har en åsikt i frågan. Det här grådasket påverkar oss alla. Lite snö nu om jag får be tack!

Igår var vi på mysigt kalas hos fina A som har blivit hela fem år. Fikat var smarrelismarr och som vanligt åt jag för mycket. Det resulterade i att vi inte fick i oss någon middag när vi kom hem. Svante, som avslutade festen med att äta en gigantisk bulle med chokladfyllning, fick av naturliga själ inte heller i sig någon mat. När han sen skulle sova sa han -men mamma, jag har ju glömt att äta. Hmm... Bra kosthållning. Mycket bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tihi, tur att han fick en bulle då som han tyckte om! Så länge det inte är varje dag så tycker inte jag att man ska vara så petnoga i alla fall. Den där bullen var nog ett bra avbrott i den annars (som jag misstänker) ganska noggranna kosthållningen! : )/Marie

Anonym sa...

Puss, kom o hälsa på oftare/JH