lördag 19 december 2009

Julbestyr

Idag har jag hälsat på en gammal kär vän som jag av konstig anledning inte träffat på hela hösten. Nu har hon flyttat till ny lägenhet och jag och S tog bilen och hälsade på. Som vanligt trevligt att träffas och jag hoppas verkligen inte att det går lika länge till nästa gång. Jag fick med mig ett recept på chokladkola därifrån som jag provat ikväll. Enligt receptet skulle det ta ca 20 min för kolan att koka klart. Jag fick plussa på en timme och jag hoppas att resultatet blir bra. Smaken var det då inte något fel på. När vi kom hem därifrån blev vi minst sagt överaskade. Min syster har fullständigt grundlurat oss alla gällande vilken dag de skulle komma hem inför julledigheten. Måndag eller tisdag var det besked vi tidigare fått. När vi så öppnar ytterdörren möts vi av Svantes vapendragare, finaste hunden. Jag blev fullkommligt tagen på sängen. Roligt roligt.

Ikväll ägnar sig E åt att frosta av frysen. Det brukar normalt sett ta 1 timme. Nu har det snart gått 2,5 timme och jag hör ett frenetiskt hackande från köket. Det har varit väldigt mycket is där senaste tiden och vi har inväntat minusgraderna för att kunna ställa ut allt på balkongen. Jag kan faktiskt inte minnas när det sist blev gjort. Imorgon väntar inköp av julgran och julklappar. Aventsfika står också på schemat. Bara trevligheter, med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

o jag borde också frosta av frysen!
Marie