lördag 2 oktober 2010

Frisörföljetongen

I måndags gick jag tillbaka till frisören eftersom hon hade misslyckats med färgen och dessutom hade tagit 350 kr extra betalt för något som hon kallade "glansbehandling". Det värsta var att hon applicerade den där "glansbehandlingen" efter att hon hade sköljt ur färgen och inte var riktigt nöjd med resultatet. Den var alltså till för att försöka dämpa den rödaktiga färg som hårrötterna nu antagit. Frågan jag ställde var således om jag skulle behöva betala pga att hon inte lyckades med färgen första gången? Hon försökte låta myndig och berättade då att det kan tillkomma extra behandlingar när man färgar håret. Fast, varför ska jag måsta betala för att hon misslyckas? Är det rimligt? Hon gav sig inte heller, utan erbjöd sig att försöka snygga till den orangea utväxten. Jag ringde och tackade nej igår för att jag inte hade tid att sitta ytterligare två timmar i den där stolen och dessutom behöva sitta och snicksnacka med någon som jag ifrågasatt ganska skarpt. Nästan 2000 kr fattigare och ändå inte nöjd. Behöver jag säga att jag aldrig mer kommer att sätta min fot på den där salongen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hurru du, nu ger du ig inte! Ring till ägaren eller den som driver stället! Jag skulle vilja veta om ngn var så missnöjd hos oss <Kram JH

Jenny sa...

Håller med Johanna helt och fullt ! Ge dej inte !
Kan bara inte fatta att hon stod på sig och vägrade , så himla FULT. Jag ska aldrig mer sätta min fot där heller.

Camilla sa...

Jag håller med! Se till att hon fixar till utväxten så att du blir nöjd! Du behöver verkligen inte snisnacka med henne, ta med en tidning eller ring en vän :) Kram och lycka till!